Skargi na ubezpieczycieli - na kogo skarżymy się najczęściej?
Rzecznik Finansowy podsumował niedawno ubiegłoroczne skargi na towarzystwa ubezpieczeń. Na których ubezpieczycieli Polacy skarżyli się najczęściej?
2020-05-12, 10:01

Co roku, zawsze na początku wiosny, Rzecznik Finansowy publikuje swoje sprawozdanie dotyczące działalności w minionym roku. Jego działania obejmują między innymi rozpatrywanie wniosków o interwencję, które składają klienci ubezpieczycieli i osoby poszkodowane.

Eksperci porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl postanowili więc sprawdzić, na których ubezpieczycieli Polacy skarżyli się najczęściej. Co ważne, analiza uwzględnia udział poszczególnych firm ubezpieczeniowych w całym rynku polis komunikacyjnych oraz majątkowych. 

Warta wypada dobrze w ubezpieczeniach komunikacyjnych 

Na początek eksperci Ubea.pl przyjrzeli się ubezpieczeniom komunikacyjnym. W poniższej tabeli można sprawdzić liczbę wniosków o interwencję Rzecznika Finansowego związanych z tymi polisami.

Podobnie jak w poprzednich latach zdecydowanie najwięcej takich skarg (1346) dotyczyło ubezpieczeń dla kierowców sprzedawanych przez PZU S.A. Na kolejnych miejscach uplasowały się dwie firmy z rynkowego podium: STU Ergo Hestia S.A. (623 skargi) oraz TUiR WARTA S.A. (390 skarg)” - wylicza Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl.

Po wzięciu pod uwagę udziału rynkowego wiodących ubezpieczycieli okaże się jednak, że wypadli oni dobrze lub nawet bardzo dobrze. Pod względem liczby wniosków o interwencję Rzecznika Finansowego na 1% udziału rynkowego Warta, z wynikiem 22, zaprezentowała się niemal najlepiej wśród wszystkich ubezpieczycieli sprzedających polisy komunikacyjne. Lepszy wynik (16) osiągnął tylko TUW PZUW posiadający jednak minimalny udział rynkowy.

Którzy ubezpieczyciele wypadli dobrze w całym dziale II?

Eksperci porównywarki Ubea.pl sprawdzili także częstotliwość skarg dotyczących wszystkich ubezpieczeń z działu II (tzn. ubezpieczeń majątkowych i pozostałych ubezpieczeń osobowych). Są to nie tylko ubezpieczenia komunikacyjne, lecz także mieszkaniowe, turystyczne czy NNW.n

Najwięcej wniosków o interwencję Rzecznika Finansowego dotyczyło trzech wiodących ubezpieczycieli:

  • PZU S.A. (2369 skarg),
  • STU Ergo Hestia S.A. (961 skarg),
  • TUiR WARTA S.A. (696 skarg).

Po uwzględnieniu udziału rynkowego najwięksi ubezpieczyciele znów jednak wypadli dobrze lub bardzo dobrze. Szczególnie pozytywnie przedstawia się wynik Warty (49 skarg na 1% udziału rynkowego).

Warta, podobnie jak rok temu, wyprzedziła wszystkich średnich i dużych konkurentów - zauważa Andrzej Prajsnar, ekspert Ubea.pl.

Jakie wyniki osiągnęli inni ubezpieczyciele? Liczba skarg na 1% udziału rynkowego przedstawia się następująco:

  • STU Ergo Hestia S.A. - 64
  • Concordia Polska T.U. S.A. - 65
  • PZU S.A. - 77
  • TUiR Allianz Polska S.A. - 80
  • Aviva TU Ogólnych S.A. - 80
  • AXA Ubezpieczenia TUiR S.A. - 87
  • Generali TU S.A. - 91
  • Wiener TU S.A. VIG - 102
  • TU Compensa S.A. VIG - 112
  • TU Interrisk S.A. VIG - 113
  • TUW TUW - 132
  • Link4 TU S.A. - 156
  • UNIQA TU S.A. - 165

„Warto zwrócić uwagę na fakt, że wyniki ubezpieczycieli z najwyższą skargowością w dziale II znacząco spadły względem 2018 roku” - zaznacza Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl. Pozostaje mieć nadzieję, że w 2020 r. ten trend się utrzyma.



KONTAKT / AUTOR
Katarzyna Butkiewicz
specjalista ds. komunikacji i ubezpieczeń
Ubea.pl
717228000
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015.  Dla dziennikarzy