Skargi na ubezpieczycieli: kogo dotyczą najczęściej?
Znamy najnowsze dane o skargach klientów do Rzecznika Finansowego. Których ubezpieczycieli dotyczyły często takie wnioski o interwencję Rzecznika?
2021-05-27, 09:47

Rzecznik Finansowy co roku otrzymuje tysiące wniosków osób proszących o podjęcie interwencji. Takie prośby wysyłają klienci oraz interesanci instytucji finansowych, którzy poczuli się pokrzywdzeni.

Eksperci porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl postanowili przyjrzeć się bliżej skargom kierowanym do Rzecznika Finansowego przez klientów ubezpieczycieli i osoby poszkodowane. Który zakład ubezpieczeń cechuje się dużą liczbą skarg na OC i AC w stosunku do skali działania?

Dziewczyna i złość na ubezpieczyciela

Skargi na ubezpieczycieli a udział w rynku

Podawane przez Rzecznika Finansowego dane o liczbie skarg dotyczących ubezpieczeń komunikacyjnych warto odnieść do udziału rynkowego poszczególnych ubezpieczycieli. Widać to dobrze po przykładzie PZU S.A. Ta firma zwraca bowiem uwagę dużą liczbą skarg klientów i poszkodowanych.

Jeśli jednak uwzględni się udział PZU w przypisanej składce brutto OC i AC, to okaże się, że ten największy ubezpieczyciel w Polsce wcale nie wypada źle pod względem częstości skarg - zauważa Paweł Kuczyński, prezes porównywarki Ubea.pl.

Warta wypada dobrze w OC i AC

Po wzięciu pod uwagę udziału rynkowego ubezpieczycieli okazuje się, że w przypadku OC i AC jednym z najlepszych wyników może się pochwalić Warta. Rezultat tego ubezpieczyciela to jedynie 18 skarg do Rzecznika w przeliczeniu na 1% udziału w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych.

Warta wypadła dobrze w tej kategorii również w latach 2017 - 2019. Widać zatem, że najnowszy wynik nie jest kwestią przypadku - podkreśla Andrzej Prajsnar, ekspert Ubea.pl.

W relacji do znaczenia rynkowego lepiej od Warty wypadła tylko Concordia Polska TU S.A.

A jacy inni ubezpieczyciele zasłużyli na pochwałę w kategorii OC i AC? Pozytywnie wyróżniają się wyniki osiągnięte przez następujące towarzystwa ubezpieczeniowe:

  • STU Ergo Hestia S.A. - 34 skargi dotyczące polis komunikacyjnych na 1% udziału rynkowego
  • TUiR Allianz Polska S.A. - 36 skarg
  • PZU S.A. - 36 skarg
  • Generali TU S.A. - 37 skarg
  • TU Compensa S.A. VIG - 39 skarg
  • TUW TUW - 42 skargi

Skargi do Rzecznika Finansowego - ubezpieczenia komunikacyjne OC i AC

Tutaj można znaleźć szerszą analizę dotyczącą wszystkich skarg na ubezpieczycieli z działu II

KONTAKT / AUTOR
Katarzyna Hałupka
specjalista ds. komunikacji i ubezpieczeń
Ubea.pl
717228000
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.